IMG_20210712_192220_prev_ui
29 اسفند , 1402 11:28

آئین نامه داخلی

مقدمه:

توجه به قداست علم و محیط یادگیری و عنایت خاصی شرع مبین اسلام به این موضوع و ضرورت تامین حقوق عمومی دانش پژوهان و دانشپذیران ،رعایت  اخلاق و رفتار اسلامی و انسانی در مراکز آموزشی و یادگیری به منظور بهره وری بهتر و بیشترفرآیندیادگیری و مهارت افزایی امری ضروری و لازم است که بدون همکاری والتزام عملی کلیه دست اندرکاران به این مهم مسیر نخواهد بود توسعه و پیشرفت روزافزون فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب دگرگونی در بستر آموزش و یادگیری و پیدایش محیط چهارم یادگیری تحت عنوان محیط مجازی( آنلاین_غیرحضوری_و مکاتبه ای) شده است. 

رفع محدودیت های فیزیکی ،افزایش زمان برد و ضریب دسترسی به آموزش موجب تحول در شیوه ارائه آموزشی شده است . وجه ممیزه تمامی مراکز در بخش اجرایی آموزشی و مهارت افزایی در سه بعد زمان،مکان و شیوه ارائه آموزش به دانش پژوهان است.این نوع آموزش امکان دسترسی به دروس از پیش تولید شده در رشته های مربوطه در هر زمان و از هر نقطه جغرافیایی بدون نیاز به حضور فیزیکی همزمان ،طرفین فرایند یاددهی،یادگیری و

 عوامل اجرایی آموزش را فراهم نموده است

ماده اول:پژوهشکده طبق اساسنامه و در حیطه اختیارات و وظایف خود و با فراهم کردن امکانات علمی و آموزشی اجرایی وفنی اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی کوتاه مدت غیرحضوری و پذیرش دانش پذیربصورت آنلاین و حضوری مینماید.

ماده دوم:اهداف

۱٫تحول در آموزش و دوره های کاربردی و ارائه آموزش غیرحضوری ،آنلاین  براساس  مدل های نوین آموزشی

۲٫صرفه جویی در وقت و زمان وسهولت در مهارت افزایی

۳٫تنوع بخشی به شیوه های پذیرش دانشپذیر

۴٫استفاده گسترده از محیط چهارم یادگیری در پاسخگویی به نیازهای جامعه صنعت و سازمان ها

۵٫افزایش و گسترش دسترسی به آموزش و یادگیری

ماده سوم:طول دوره آموزشی

مدت زمان در نظر گرفته شده به اقتضای هر دوره آموزشی بر مبنای زمان لازم جهت مطالعه تمرین ،پرسش و پاسخ توسط اساتید مربوطه مشخص و برنامه ریزی می گردد.

ماده چهارم:باتوجه به اینکه شیوه آموزش آنلاین و غیرحضوری می باشد امکان همزمان ثبت نام  در چند دوره ی آموزشی برای دانشپذیر وجود دارد.

ماده پنجم:محتوای منابع آموزشی ،جزوات تدوین شده اساتیدبا رویکرد دوره های کوتاه مدت آموزشی به صورت فشرده و پیرامون  مسائل اصلی دوره بوده و در قالب فایل های فشرده ،کتاب ،جزوه و بعضا فیلم آموزشی ارائه می گردد.

ماده ششم:پیش از ثبت نام در هر دوره ،مشاوره رایگان توسط کارشناسان پژوهشکده انجام شده و اطلاعات لازم را در اختیار دانشپذیران و متقاضیان محترم قرار داده می شود.

ماده هفتم:جهت تکمیل پرونده و انجام ثبت نام ارائه کپی مدارک هویتی و مدرک تحصیلی و فرم تکمیل شده ثبت نام به  کارشناس آموزشی الزامیست

ماده هشتم:شرایط  دریافت گواهینامه رسمی پایان دوره پژوهشکده،قبولی در آزمون آنلاین پایان دوره ،تسویه حساب کامل و در خواست متقاضی جهت صدورگواهینامه می باشد

ماده نهم:گواهی صادرشده ،تنها یک دوره کوتاه مدت تخصصی بوده و معادل هیچ یک از مدارک مقاطع دانشگاهی نظیر کاردانی،کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نمی باشد